Συχνές ερωτήσεις (FAQ)

1. Βοηθούν τα προβιοτικά τα άτομα που έχουν πεπτικά προβλήματα;

Επιλεγμένα προβιοτικά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την άμβλυνση των συμπτωμάτων της δυσανεξίας στη λακτόζη.1 Επιπρόσθετα, μπορούν να είναι δυνητικά χρήσιμα για την αντιμετώπιση του κοιλιακού πόνου, του εντερικού τυμπανισμού και για άλλες μορφές δυσφορίας του πεπτικού.2

 

2. Μπορούν τα προβιοτικά να προλάβουν τις άφθες;

Τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη των αφθών σε ορισμένα άτομα, αν και θα πρέπει να πραγματοποιηθεί οριστική έρευνα σε αυτό τον τομέα. Η θεωρία είναι ότι τα προβιοτικά περιέχουν χρήσιμα βακτήρια, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση μίας υγιούς ισορροπίας στα μικροβίωμά σας και στην πρόληψη της υπέρμετρης ανάπτυξης των παθογόνων ζυμομυκήτων όπως candida – που προκαλεί άφθες –.3

 

3. Μπορούν να προβιοτικά να βοηθήσουν όταν ταξιδεύει κανείς στο εξωτερικό;

Όταν ταξιδεύουμε μεγάλες αποστάσεις, ερχόμαστε σε επαφή με πολλούς νέους τύπους βακτηρίων. Τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση της ισορροπίας του μικροβιώματος του εντέρου σας μέσω ωφέλιμων βακτηρίων, αντισταθμίζοντας τα παθογόνα βακτήρια στα οποία μπορεί να εκτεθείτε. Τα προβιοτικά μπορούν να λαμβάνονται πριν από το ταξίδι καθώς και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, προκειμένου να υπάρξει ισορροπία σε επίπεδο μικροβιώματος και να προληφθούν οι πιθανότητες εμφάνισης διάρροιας ταξιδιώτη.4

 

4. Το να παίρνω προβιοτικά σημαίνει ότι μπορώ να τρώω ό,τι θέλω;

Η απλή απάντηση σε αυτό είναι όχι. Παίρνετε προβιοτικά, αλλά τρώτε επίσης τις σωστές τροφές που θα υποστηρίξουν το σώμα σας και θα βοηθήσουν το έντερό σας να αισθάνεται καλά. Θεωρήστε τα προβιοτικά ως υποστήριξη, αλλά όχι ως τη μόνη λύση. Προτείνουμε τη λήψη προβιοτικών μαζί με σωστή δίαιτα και διατήρηση της δραστηριότητας.5

 

5. Μπορούν τα προβιοτικά να με βοηθήσουν πραγματικά να χάσω βάρος;

Η έρευνα σε αυτό τον τομέα εξελίσσεται, και ορισμένες μελέτες5,6 υποδεικνύουν σχέση μεταξύ της σύνθεσης του μικροβιώματος του εντέρου σας και της παχυσαρκίας. Ωστόσο, η σύστασή μας για να παραμένετε σε φόρμα είναι να βρείτε τη σωστή ισορροπία. Αυτό σημαίνει σωστή διατροφή και διατήρηση της σωματικής δραστηριότητας, καθώς και συμπλήρωση της διατροφής σας με κάποιο προβιοτικό.

 


Βιβλιογραφία

1. Ouwehand AC, et al. Antonie van Leeuwenhoek. 2002 ; 82(1) :279-289
2. Quigley EMM, et al, Neurogastroenterology & Motility. 2007;19 (3):166–172
3. Cribby S, et al. Interdis Perspec on Infect Dis. 2008:1-9
4. McFarland L, Travel Med Infect Dis. 2007; 5(2): 97–105
5. Moran CP et al. Best Pract Res Clin Gast. 2014;28:585-597
6. Ley R, et al. Nature. 2006;444:1022-1023