Ανακουφίστε το άγχος και επιτύχετε ισορροπία

Η ζωή σήμερα κινείται σε γρήγορους ρυθμούς και είναι γεμάτη άγχος, ειδικά για τις οικογένειες με μικρά παιδιά. Συχνά και οι δύο γονείς εργάζονται εκτός σπιτιού. Το να παίρνετε τα παιδιά από το σχολείο, να μαγειρεύετε για την οικογένεια και να αντιμετωπίζετε όλες αυτές τις αμέτρητες καθημερινές ευθύνες απαιτεί πολλούς ελιγμούς.

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι η συχνότητα του συνδρόμου χρόνιας κόπωσης είναι υψηλή σε γυναίκες ηλικίας μεταξύ 30 και 39 ετών και ότι το άγχος θεωρείται ως μία από τις πιο συχνές αιτίες.1

 

Προβιοτικά, άγχος και ψυχική ευεξία

Τα προβιοτικά είναι «φιλικά» βακτήρια2. Μπορούν να βοηθήσουν στην επαναφορά της ισορροπίας των καλών και των κακών βακτηρίων στο έντερό σας3. Μπορούν να έχουν πολλά οφέλη όπως είναι πρόληψη και η αντιμετώπιση της διάρροιας, διεγείροντας το ανοσοποιητικό σύστημα και αυξάνοντας την αντίσταση στις λοιμώξεις3

Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι η έρευνα πλέον δείχνει ότι τα προβιοτικά μπορεί να έχουν σημαντική επίδραση στην ψυχική ευεξία:

  • Τα προβιοτικά μπορεί να βελτιώσουν τη διάθεση: Μία μελέτη του 2007 έδειξε ότι τα άτομα που είχαν χαμηλή διάθεση κατά την έναρξη της μελέτης, ανέφεραν ότι πήγαν από «μελαγχολικά» σε «χαρούμενα» μετά από τη λήψη καθημερινής θεραπείας για τρεις εβδομάδες με γιαούρτι πλούσιο σε προβιοτικά βακτήρια.4
  • Τα προβιοτικά μπορεί να μειώσουν το άγχος στα άτομα με σύνδρομο χρόνιας κόπωσης: Οι ασθενείς με αυτό το σύνδρομο έδειξαν σημαντική βελτίωση στο άγχος μετά από δίμηνη θεραπεία με προβιοτικά.5
  • Τα προβιοτικά μπορεί να μειώσουν το άγχος στα υγιή άτομα: Μία άλλη μελέτη, η οποία ολοκληρώθηκε το 2011, έδειξε ότι υγιείς εθελοντές που έλαβαν συνδυασμό προβιοτικών, εμφάνισαν σημαντική μείωση στο άγχος και την ψυχολογική δυσφορία συγκριτικά με τους εθελοντές που έλαβαν εικονικό φάρμακο.6

 

Τα προβιοτικά και ο άξονας εντέρου-εγκεφάλου

Ο λόγος που τα προβιοτικά μπορούν να επηρεάζουν τη διάθεση έχει να κάνει με τον άξονα εντέρου-εγκεφάλου . Πρόκειται για μία αμφίδρομη διαδικασία, όπου ο εγκέφαλος επικοινωνεί με το έντερο και αντίστροφα7,8.

Αν το σκεφτείτε, γνωρίζετε ότι αληθεύει. Πόσο συχνά έχετε υπάρξει πραγματικά αγχωμένοι, αναστατωμένοι ή στρεσαρισμένοι και έχετε νιώσει ναυτία ή έχετε εμφανίσει πόνους στο στομάχι; Και την τελευταία φορά που είχατε πόνο στο στομάχι, παρατηρήσατε εάν αυτό σας δημιούργησε κακή ή πεσμένη διάθεση;

Τα είδη των βακτηρίων που έχετε στο έντερό σας μπορούν να επηρεάσουν άμεσα τον άξονα εντέρου-εγκεφάλου, και αυτή η γνώση έχει ανοίξει νέες προοπτικές στη θεραπεία.8

 


Βιβλιογραφία

1. Bakken IJ et al. BMC Medicine. 2014;12:167.
2. Allen SJ, et al. Cochrane Database of Systematic Reviews 2010;11
3. Mitsuoka T. Asia Pac J Clin Nutr. 1996;5(1):2-9
4. Benton D et al. Eur J Clin Nutr. 2009 ;61:355–361
5. Rao AV et al. Gut Pathog. 2009;1:6
6. Messaoudi et al. Br J Nutr. 2011;105:755–764
7. Bercik P, et al. Neurogastroenterol Motil. 2012;24:405-413
8. Saulnier DM. Gut Microbes. 2013;4(1):17-27